بررسی فرآیند ساخت فیلمهای حرکت بخشی عروسکی در سینما . موضوع پروژه عملی : ساخت و تولید فیلم انیمیشن عروسکی تسلسل ( تک فریم )

پایان نامه
چکیده

جان بخشی و متحرک سازی از جمله معادلهایی هستند که فرهنگ سینمایی ما برای انیمیشن در نظر گرفته است . با توجه به اینکه در بیشتر تکنیکهای حرکت بخشی یک قاعده اصلی به کار می رود که آن عبارت است از حرکت تدریجی با استفاده ا زتصویربرداری یا فیلمبرداری تک کادری که شناخته ترین شیوه متعارف حرکت بخشی به شمار می رود. حرکت بخشی عروسکی جدای از این مقوله نیست در چنین فیلمهایی از عروسک یا عروسکهایی استفاده می شود که دارای مفصل بندی هستند که جنسیتهای متفاوت مانند چوب - پلاستیک - فلز برنج و یا سایر مواد دیگر ساخته می شوند از فیلم عروسکی برای نامگذاری آن دسته ا زانیمیشن هایی که با استفاده از اشیا و عروسکها ساخته شده اند استفاده شده و از بکار گیری ترکیب نامانوس انیمیشن عروسکی پرهیز می نمائیم و حرکت بخشی عروسکی را جایگزین آن نموده ایم دراینجا تاکید بر نوع فیلم حرکت بخشی عروسکی بسیار مهم است زیرا که فیلم حرکت بخش عروسکی با فیلم عروسکی نخی ، میله ای یا دستکشی بسیار متفاوت است و اختلاف اساسی بین این دو فیلم در روش ساخت و چگونگی امکانات حرکتی عروسکهاست که نتیجتا در صورت ظاهر فیلمها تاثیر می گذارد. ساختن صحنه ها ، آرایش صحنه و متعلقات صحنه و نورپردازی در فیلمهای حرکت بخش عروسکی کم و بیش مانند فیلمهای زنده است .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جایگاه پس زمینه در ساخت فیلم انیمیشن موضوع عملی ساخت فیلم (رویای برگ )

در این تحقیق ابتدا بررسی اجمالی در باره پس زمینه در تاتر و سینما شده است ، سپس لی اوت ، زیرا در روند تولید قبل از انجام پس زمینه قرار گرفته است و نقش بسیار مهمی را در اجرای پس زمینه بعهده دارد. در بخشهای بعدی نیز سعی شده است به عامل پس زمینه به شکل جزئی تری برخورد شود و انواع مختلف انیمیشن بحث و بررسی شود.

15 صفحه اول

مطالعه انیمیشن روسیه. پروژه عملی : ساخت فیلم رویای قالی

فرضیات:1- سبکهای مختلفی در انیمیشن روسیه وجود دارد. 2 - موضوعات انیمیشن روسیه از نظر محتوایی نزدیکی بیشتری با موضوعات ایرانی دارد. 3 - آموزش انیمیشن در روسیه بصورت تخصصی و بیشتر توسط استودیوهای سازنده فیلم صورت می گیرد. 4 - از ویژگیهای انیمیشن روسی ، ایجاز در تصویر، موسیقی ، رنگ و موضوعات ملی برای کودکان می باشد. اهداف: 1 - شناساندن انیمیشن روسیه به دانشجویان علاقمند در این زمینه. 2 - بهره گیری...

15 صفحه اول

بررسی نقش پیکره سازی در تولید انیمیشن- پروژه عملی: ساخت فیلم « دریچه»

در این تحقیق تلاش شده تا پیشینه استفاده از پیکره سازی و حجم و تأثیر آن در روند تولید انیمیشن مورد بررسی قرار گیرد. از آن جا که تمامی هنرها در طی خلق و پیدایش خود، فصول و وجوه مشترکی با یکدیگر دارند، فصل مشترک آنان می تواند به صورت گرایشی تخصصی بررسی شود. بر همین اساس این تحقیق به دو بخش تکنیکی و زیبایی شناسی تقسیم می شود تا به تمامی امکانات و کاربرد های حجم در انیمیشن بپردازد.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023